Vinst

Nu ligger jag här i soffan orörlig, rullstol imorgon? Men vinst blev det! 
 
Startade tävlingen med en riktigt tuff 2 ½ timmes match, jag tyckte inte att jag spelade nå bra, var ganska besviken på mig själv för att min forehand blir så dålig på match jämfört med träning.. Men jag ändrade lite taktik och började bara lägga in bollarna i banan och då började det gå bättre, vann tillslut i ett avgörande supertiebrake 10-3. Direkt efter skulle jag såklart ha match igen, hade krampkänningar och rejäl huvudvärk (vätskebrist), men fick äta lite och sen kördes nästa match ute. Hade en lättare match där sån tur var och vann ganska enkelt. 
 
Vaknade lördag och hade träningsvärk typ överallt.. Fick tyvärr WO i första lördagsmatchen, sen hamnade jag i final mot Lars som jag brukar träna med. Så jag visste att det skulle bli tufft att slå han, han missar lite och hinner upp allt, svårspelad man. Jag vann med 6-2 6-2 men det var jämnare än vad siffrorna visade. Jag spelade bra och framförallt så spelade jag smart, spelade säkert och gick på bollen på rätt bollar. Man har blivit lite smartare med åren i alla fall! haha. Men min forehand kunde ha varit bättre, backhand överraskade. Serven var svajjig men ganska bra. Men jag är nöjd..
 

Blåsor på fötterna har jag, brutal träningsvärk i magen så att det är problematiskt att skratta MM. Nästa gång mina PT-kunder frågar om en bra magövning ska jag svara tennis. Tror det kommer mest ifrån servarna sen är det ju mycket rotationer i överkropp så det är nog en blandning av allt. Nu ska jag ligga här och läka, sova många timmar och ha en vilodag imorgon! Blir bra de. 
Det har varit riktigt kul att spela matcher och det är ju ändå mycket viktigare än att vinna! ;)
(hade nog inte skrivit denna mening om jag förlorat? haha)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0