London

Tänkte även att jag skulle skriva någon rad om London. Dagen efter loppet drog vi vidare in till London, loppet var i en stad som hette Kettering och låg ca 2 timmar norr om London.
 
Resten av dagen spenderade vi på en sportbar och när vi kom dit spelade Chelsea mot Manchester united så det var smockfullt där inne, så det blev ståplats som gällde. Riktigt bra stämning, speciellt när Chelsea gjorde det avgörande målet i 87 minuten (minns inte exakt, men nära slutet). Därefter försvann nästan allt folk och vi fick oss ett riktigt bra bord och där satt vi ett bra tag. Drack hinkvis med öl...eller så inte.. Öl har jag väldigt svårt för, känner ingen motivation till att lära mig heller, finns ingen anledning. Denna kväll besökte vi även tower bridge, en riktigt mäktig-bastant-kunglig bro! Sen drog resten av gänget vidare till flygplatsen medans jag och John hade en extra dag att spendera i London.
 
 
 
 
 
1 dag alltså, jag hade gärna haft typ en vecka! Eller nått i den stilen. London var jättefint! Lätt att förstå tunnelbanan också. Vi kollade in Buckingham palace, Big Ben, Camden Town, Covent garden, Oxfordstreet med all shopping och åt en riktigt god "sista" middag på Friday´s. Vi beställde rött vin och en kombinerad tallrik med ribs, friterade räkor, lökringar, grillad kyckling och pommes, enormt gott! En sak som är säker, i England så gillar de friterat!
 
Shoppingen hann vi inte riktigt med (enligt mig), John är ju inget superfan av shopping om man säger så. Men jag köpte mig iaf ett par nike free skor och ett par nike löparskor, fick ju slänga mina löpardojjor efter loppet men det hade jag planerat att göra också. Hittade även ett snyggt träningslinne + en sommarklänning. Primark som jag hört så mycket om, hann jag gå in i för att vända ganska snabbt.. Kön till provhyttarna var nämligen oändligt långa..Så om ni planerar att gå dit, gå så fort de öppnar.
 
Vaktbyte vid Buckingham palace
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0