Veckans träning

Nu har jag börjat försöka få in lite mer konditionsträning i min vardag eftersom vi har bokat en resa till England i maj där vi ska springa ett lopp som heter Tough mudder, som är på ca 1.5 - 2 mil med ca 25 olika typer av hinder, det kan vara någon lerpöl man ska hoppa in i, armgång, ispool OSV.. allt de har kunnat hitta på helt enkelt. Så vi är ett gäng från piteå som ska fara! Ska bli grymt kul :) Jag vet att mitt knä är sämst, men det ska fasen inte få stoppa mig till att göra saker som jag verkligen vill göra. Tror det här loppet är lite skonsammare än ett marathon som springs på asfalt i alla fall. elller???? Om det är någon gång i livet man ska göra sånna här saker så känns det som att det är nu.
 
Blev ju inte så mycket konditionsträning i veckan... Bättre förra veckan tror jag... Men iaf så har veckan sett ut så här:
 
Måndag: Tennisträning 1h 30 min med Mattias & Arvid - otroligt högt tempo, bra pass!
              Gymstick 45 min med formtoppengruppen
Tisdag: Rygg + axlar + backgång
Onsdag: Crosstrainer 30 min + löpintervall + backgång (slitet knä, backgång funkar bättre än löpintervall)
Torsdag: promenad 1h + tennis 30 min
Fredag: Bröst + biceps + triceps + mage. Hopprep 30sek dubbelhopp 30 sek vanliga x 3
 
Ska strax fara och jobba sen ikväll bär det av till Kåbdalis för att åka slalom hela helgen!
Jag, John & Sofie var i Arvidsjaur förra helgen och hälsade på Johns kusin, tänkte även hinna åka lite slalom men tyvärr var det snökaos och liftarna var stängda.. Så ett nytt försök i helgen då! Har inte åkt på hela säsongen... inte okej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0