Någon som vill byta knä med mig?

Jag har ju skrivit här endel om mitt problematiska vänsterknä, jag har varit till olika sjukgymnaster, kört massor med rehab. När det inte hjälpte fick jag göra magnetröntgen och nu ett och ett halvt år senare har jag fått svar på vad det är. En broskskada, från detta kan det lossna småsmå benbitar som också irriterar. Om jag förstått det hela rätt. Läkningsprocessen är lång och det är inte säkert att det blir bättre. Så det är inte så mycket att göra tyvärr. Det positiva är att det inte är något som kan gå sönder så jag kommer köra på med all träning och härda ut med smärtan tills de inte går nå mer. Det är också väldigt olika från dag till dag hur det är! Men kommer ju typ inte kunna maxa i knäböj eller liknande där man måste gå ner djupt med knäna.

Någon gång skulle jag ju vilja springa ett maraton, kanske får satsa på Vasaloppet istället det är ju lite skonsammare mot knäna.

Så nu vet ni det.
Och nu vet jag i alla fall vad det är som är fel. Kunde ha varit värre!

Ortopeden som ritat:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0