Milen

Det var på tiden att jag sprang milen idag.. På lördag är det bara två veckor kvar till TOUGH MUDDER! Fasen jag måste springa längre.. loppet där är ju på två mil.. Men jag har försökt stegra sakta i min löpning dels också för att asfalten just tagit sig fram och det är alltid ovant att springa på i början.. Första löppasset på asfalt fick jag rejält ont i ena hälsenan, säkert pga ovana.. Så det är borta nu, det är bara knäsmärtorna jag plågas med ;) Nedå, det funkar ganska bra ändå.. Tänkte idag på en sak när jag sprang, det gör ont i knäna men det är överkomligt och det är härligt att få vara ute i naturen, få frisk luft, ta ut sig, få endorfinpåslag, osv.
 
Så det härliga med att få vara ute och springa med allt det ger mig gör det så värt att springa även fast det gör ont. Jag skulle ha mer ont av att sitta i soffan, ont i själen, ont i rygg, deprimerad OSV.
 
Har jag sagt att jag älskar att träna?!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0