Tennis

Blev en tuff dag för min gamla kropp igår, först spelade jag 1 ½ timme tennis med Lars och mellan oss är det jämt vilket betyder högt tempo...redan där kände jag att knäet gav upp mer och mer. Sen var det dags att jobba på eftermiddagen, började arbetsdagen med ett privatpass med Emmy vilket betyder att jag spelar mycket själv.. Sen på kvällen var det folk borta på träningen så då spelade jag ytterligare en timme med Peter. Så det blev totalt ca 3 ½ timme tennis, för ca 3-4 år sedan var detta minsta antalet timmar tennis som spelades under en dag och det var ju inga som helst problem, men igårkväll när jag slutade så var jag heelt slut och idag känns det i kroppen. Värst var ju såklart knäet som bara blir värre ju mer jag spelar och så fick jag sån himla värk när jag och John satt på bion..... men det är ju fasen värt det eftersom det är så kul att spela :)
 
Känner nu att jag ska vila, i alla fall från löpning den kommande veckan och bara fokusera på gym eftersom det är dags för PT-utbildningen nästa söndag.. Så då behöver jag kunna de vanligaste övningarnas (i maskin + fria vikter) namn, teknik mm samt vilka muskler som aktiveras, gäller att va bra förberedd så att man gör bra ifrån sig!
 
En bild från i onsdags då jag egentligen skulle köra rygg i gymmet, men då hittade jag inte mitt gymkort - blev arg, stack iväg och sprang, hamnade på strömlida och så blev det backintervaller..det var jobbigt, hjärtat fick slita, benen fick mjölksyra..men det kändes bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0