Jamies matrevolution USA

Jag är i chock över vad barnen i USA får för skolmat. Jag tycker ni ska gå in på tv4play och kolla på Jamies matrevolution USA.

När en ko slaktas finns det vissa delar som inte människan kan äta eftersom dessa delar innehåller massa smittoämnen såsom E-coli, salmonella mm. Detta ges till istället till hundar och andra djur som har en tåligare mage. MEN i USA har de kommit på en metod så att dessa delar kan användas till människor också, typ till skolmatsalen. Då separeras de kött som finns kvar i nån maskin, och för att få bort smittoämnena så renas köttet med bland annat AMMONIAK. Då ställer jag mig frågan, vad är McDonaldshamburgaren gjord av?! förmodligen detta... Aldrig mer donken för mig!

Euroshoppers köttfärs kanske använder samma metoder, varav därför den är så billig?!
Tänk efter när ni köper mat... Kanske är värt att lägga ner några extra kronor på bättre kvalité.
- Du är vad du äter

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu vill jag inte vara taskig... men isf är du ett ägg.. ibland rått.. och själv är jag söt? ;)

2012-03-08 @ 21:34:11
Postat av: Hanna

haha nu var du allt lustig;);)

2012-03-09 @ 15:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0