Tips på en nyttig och snabbt tillagad matlåda

I söndagskväll när jag kom hem insåg jag att jag inte hade någon lunch att ta med mig till skolan. Klockan 22.00 orkar man ju inte riktigt stå och laga någon avancerad rätt, så då är tonfisk och bulgur matlådan perfekt! tar endast ca 15min att tillaga.

  1. Koka bulgur (12 min ca)
  2. Under tiden tar du fram en burk tonfisk (i vatten) och blandar detta med kesella/creme fraiche/grädde/keso (jag tar det som finns hemma) Denna gång blev det kesella och en skvätt grädde.
  3. Sedan länsar jag kryddhyllan med allt möjligt, salt, peppar, timjan, basilika, vitlökspeppar, chili, osv :)
  4. När bulguren är klar tillsätter du de tillsammans med tonfisken i matlådan. klart!
Utan grönsaker klarar man ju sig inte, då är morötter det perfekta alternativet, enkelt att fixa, mycke vitaminer och tar lite plats (till skillnad för om man skulle ha tagit med sig salladsburk eller nått) Sen är det ju otroligt gott också.


Kanske inte ser så gott ut, men det lovar jag att de är ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0