Kroppsanalys

Under PT-utbildningen så fick vi göra kroppsanalyser vilket jag tyckte var mycket intressant och det är något som jag vill lära mig mer av. Fick då reda på att jag är framåtroterad i axlarna vilket jag inte visste innan, så nu har jag börjat lägga mycket fokus på att träna upp bla. baksida axlar mer. Har kommit fram till att jag mestadels kört framsida och mellersta, har som inte haft någon bra övning för baksida, men nu misann har jag det. Så nu har jag rejäl träningsvärk där bak, dom musklerna har nog varit inaktiva hos mig, så även har mellersta trapezius varit. Nä men åh det är så mycket jag har lärt mig!
 
En annan viktig grej att tänka på kroppen som en helhet, har du ont i huvudet mycket kan det ha att göra med foten.. Man måste titta på helheten.. Helhetstänk gällande allt är ju ändå klockrent.
Jaja nu babblar jag på känner jag, detta är säkert inte intressant för er. Men är det någon där ute som vill att jag ska göra en kroppsanalys på er kan ni ju hojta till, vill nämligen bli bättre på detta och då är det ju träning på många olika som krävs :)
 
Det var nog allt för mig!
Det första skelettet där är ju inte direkt optimal hållning, kan leda till skador.

Kommentarer
Postat av: Päron

Jocke Nordmar där i mitten! :D

Svar: hahha!!! ja man kan ju faktiskt se några likheter ;)
HannaOhman

2013-01-23 @ 12:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0