Morgonpromenad med Ida & Emelie

Idag ställde jag klockan på 06.00 och när klockan ringde var det riktigt mörkt ute, så jag började med att tända alla lampor slå på tv:n och drack en kaffekopp så var jag sedan hyffsat pigg. Cyklade iväg till Ida där vi träffades och gick en promenad på ca en timme. Under tiden hann solen komma fram och det var en riktigt härlig promenad och trevligt sällskap! :)

På morgonen, innan frukost har man lägre insulinnivåer vilket gör att en större del av den förbrukade energin kommer att tas ifrån fett istället för kolhydrater. När du kör högintensiv träning förbränns i första hand kolhydrater och lågintensiv --> fett. Därför ska man inte gå ut och springa på tom mage för då kommer energi tillslut tas från musklerna --> muskelnedbrytning (rätta mig om jag har fel). Råder dock delade meningar om detta som allt annat.. men jag tycker i alla fall om att ge mig ut på morgonen och sen se fram emot frukosten när man kommer hem :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0