Bananpannkaka!

Nu ikväll när jag kom hem hade jag inte planerat någon middag och jag var sjukt hungrig, vad lagar man då som är gott, går snabbt och är nyttigt? jo mina vänner....Bananpannkaka :D

Recept till 1 person:
  • 1 banan
  • 3 ägg
  • en klick jordnöttssmör (ekologiskt tex kung markatta)
  • lite havssalt
  • lite kanel

Mixa ihop allt detta och stek som vanliga plättar/pannkakor :)

Sen kan man ha lite valfria tillbehör till men gärna någon typ av "sås". Idag hade jag tillexempel kesella mixat med blåbär och hallon. Beror på lite vad jag har hemma, grädde eller turkisk yogurt blandat med bär eller frukt funkar också bra.


Bild från i sommras när jag och John åt bananpannkaka med grädde, färska hallon & blåbär.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Betvivlar fortfarande starkt att detta kan kallas för middag oavsett hur många ägg det är i.. efterrätt? ;) Men det känns bra att även du kan äta något som knappt kan kallas för middag! ;)

2011-09-29 @ 13:43:07
Postat av: Hanna

haha! nja alltså denna bananpannkaka är nog för mättande för att vara en efterrätt ;) jag tror du måste prova! :D

2011-09-29 @ 19:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0