Träning

Det är mycke gympa på schemat nu, vi har i veckan fixat klart vårt pass och nu gäller det att öva in alla steg! Nästa vecka på onsdag är det redovisning för klassen och på torsdag kommer vi att köra med hjärt- och lungföreningen! Hjälp va nervöst det kommer va. Jag har i alla fall en jätte rolig låt med smurfarna som heter gympa mer ;)

Idag på förmiddagen var jag och min grupp på Iksu som vanligt och övade, när vi var klar så kom John och vi körde ett crossfitpass tillsammans! :)

5 reps/5 set bänkpress på ca 90% av sitt max.
500m rodd på tid (på brandmanstestet ska man klara detta på 1min och 45 sek...tyvärr så lyckades inte jag 2.04 hamnade min tid på)

Sen 8-7-6-5-4-3-2-1 reps av: (ta tid)
  • armhävningar
  • kettlebell sving
  • double-unders (dubbelhopp med hopprep)
Känns som att crossfit är något jag kommer fortsätta med! grymt kul är det i alla fall :)
Nästa gång John kommer till Umeå blir det att försöka få bättre tider!

Körde sedan lite dubbelhopp med hopprep och jag lyckades slå mitt rekord som legat på ca 60st i rad.. Nu blev det helt plötsligt 84st. Hade jag verkligen inte väntat mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0