Sockerberoende?

Läste i sommras en intressant bok som jag kan rekommendera!



För vissa människor är socker mycket farligt och för andra inte fullt så farligt. Stora mängder är inte nyttigt för någon, men många kan nyttja sötsaker måttligt utan negativa konsekvenser.
Detta är viktigt att inse. På samma sätt är det ju med alkohol: stora mängder är inte bra för någon, men många kan dricka måttligt och med övervägande positiva effekter. Andra måste avstå helt för att inte duka under.


Vi har nämligen lika unik kroppskemi som vi har unika fingeravtryck. Den enes föda är den andres gift, sade en stor tänkare för länge sedan. Det vi äter påverkar hela vårt mående, men på olika sätt för olika människor.
Somliga blir "höga" av kaffe. Somliga kan inte äta mer än två rutor choklad utan att må illa, andra klarar helt enkelt inte att sluta när de väl börjat.


http://www.bittensaddiction.com/

Jag är en sån där som inte kan sluta äta godis, jag äter tills det är slut även fast det inte alls är gott.. Jag och John är lite olika där, John äter några få godisar och blir sedan less och kan spara godispåsen flera dagar! orättvist tycker jag..

På senaste halvåret har min mage blivit mer och mer känslig så nu pallar typ inte min mage lösviktsgodis, jag som älskar hallonmattor och röd/svarta dödskallar..men det är ju inte värt det. Man äter godiset i typ 5 min sen har man ont i magen resten av kvällen och eventuellt dagen efter också. Däremot verkar det som att choklad fungerar bättre :) Så idag har vi mumsat i oss en Marabou mörk choklad med nougat & hasselnöt - det är favoriten just nu!

Hoppas ni har en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0