Nodo i Piteå

Nodo är ett café i Piteå där jag och mina vänner har spenderat mycket tid! Idag läste jag i Piteå tidningen
att Nodo blivit LCHF-certifierad, det cheferna delvis gjort är att de tagit bort margarin, glutamat och smakförstärkaren E-621. Sen finns det ett antal andra krav som krävs men hur som helst så blev jag glad när jag läste detta! Ett framsteg för ett hälsosammare Sverige!

Jag själv köper till exempel aldrig margarin nu längre efter att ha förstått vad det innehåller i jämförelse med smör.

Jonas Colting säger så här:

”jag har svårt att komma på nått som är mer ohälsosamt eller raffinerat än just margarin”

 

Margariner är till stor del gjorda av vegitabiliska oljor och oljor är som alla vet rinnande. För att den här oljan ska fungera i fast form så genomgår den en kemisk process som inte är hälsosam. Som jag skrivit tidigare är vår kropp inte anpassad för att hantera alla dessa kemikalier. Naturligt är bäst helt enkelt!:) Jag äter inte enligt någon diet eller någonting men jag försöker att undvika så mycket hel och halvfabrikat som möjligt eftersom de innehåller så mycket kemikalier.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Menar du nu Bregott??? :D Smör i kakor är bättre än margarin.. Living the dream! ;)

2011-10-24 @ 22:21:58
Postat av: Hanna

hehe ja bregott är bättre än becel och lätta och allt va de nu heter.. ;) men när jag skrev smör menade jag det man bakar med^^ eller hur, smör är ju mycket godare att baka på!

2011-10-24 @ 22:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0