Laxpaj

Idag känner jag mig lite piggare än vad jag gjorde igår men har fortfarande känningar i halsen så det blev vila idag. Hade planerat att köra ett ryggpass men kanske hinner med det i helgen istället! Såklart var jag jätte sugen på att träna idag också speciellt efter att ha sett en massa träningsfilmer på en lektion, men jag höll mig.

For istället hem och lagade mat. Prövade på att göra en laxpaj, var lite skeptiskt där ett tag men slutresultatet blev grymt bra! Över förväntan :)



Pajdeg:
2.5 dl dinkelmjöl, 100g naturell keso, 100g smör ---> in i kylen 30 min därefter i ugnen 15 min på 200 grader.

Fyllning:
Skär laxen (jag hade 3 laxsnittar) i mindre bitar och fördela över pajdegen, strö dill ovanpå.

Lägg i lite broccoli

Blanda 2 ägg, 1.5 dl ost & 2dl matlagningsgrädde + salt och citronpeppar. Häll över laxen och in i ugnen ca 25min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0