Bröst/axlar/triceps

Oj vad skönt det är att träna!! Har precis vart på Iksu och kört ett bra pass.
Min favorit på söndagar är ju sporten på ettan kl 19.00 eller på 4an kl 19.30. Idag blev det att se ettans sportsändning samtidigt som jag sprang på löpbandet! gillar att kombinera träning med program som jag vill se:)
Efter det körde jag överkropp i form av bröst, axlar & triceps. Övningar som jag körde var:

  • Bänkpress
  • Militärpress
  • Bröstpress i kabelmaskin
  • Kabellyft åt sidan
  • Tricepspress med hantel (liggande)
  • Pushdowns med rep
När jag kör brukar jag gå på känsla ganska mycket. Har till exempel inte bestämt att jag ska köra 15 reps x 3 set utan jag kör kanske mellan 6-15 reps ca 3 set eller tills jag inte orkar mer. Jag kör tills mina muskler är helt slut. Det ska även kännas bra, alltså att det ska ta bra och på rätt ställen osv. Kör jag bänkpress vill jag ju att det ska ta främst på bröstet och inte på biceps! Vissa övningar känns heller inte lika bra att köra få reps & tung vikt. Svårt att förklara så här men slutsatsen blir att gå på hur det känns i musklerna istället för att någon har sagt att man ska köra 15x3!

Det ska kännas att man har tränat! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0