Dagens föreläsningar

Rätt ofta när jag sitter på föreläsning så kan mina tankar sväva iväg men idag var jag fullt fokuserad! hade nämligen två väldigt intressanta lektioner idag, jag satt som förstelnad ;)
  • Idrottsnutrition
  • Övervikt, metabolt syndrom och träning

Dagens debatter om kolhydrater hit och kolhydrater dit gör mig väldigt förvirrad!! Men enligt Mikael så krävs det tillgång på kolhydrater för att kunna prestera maximalt. Det är ju logiskt när man ser hur det fungerar fysiologiskt (snabb energi från kh jämfört med fett) Men Björn Ferry som går på LCHF då? (low carb high fat) hur går det till kan man fråga sig? Han äter ju kolhydrater (grönsaker) men väldigt lite och presterar ju. Enligt Mikael så är det ju då väldigt individuellt (som allt annat). suck. De flesta är nog anpassade för att äta lagomt, inte för mycket kh och inte för lite, bra balans av protein, kh & fett helt enkelt. :) lätt som en plätt.. eller??

Citat från dagens lektion  "finns inget läkemedel som har så bra effekter som träning" - Mikael Svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0