Tankens kraft

När jag gick tennisgymnasiet i Kramfors fick vi ibland gå till en "mental-coach". Vissa grejer denna dam sa var ju lite flummiga men några grejer har jag tagit med mig! Mitt psyke var väl inte det allra bästa på tennisbanan, vissa gånger kunde jag inte ens spela tennis..jag vet inte vad jag fick för mig men jag kommer så väl ihåg hur bollen bara flög åt alla håll, överallt men inte på tennisbanan.. Det enda som då fanns i mina tankar var ju såklart negativa "jag kan inte spela tennis längre" "panik" "jag kan inte, jag kan inte, jag kan inte" Min forehand som var så bra på träning, men på match då var den försvunnen. Allt sitter i huvudet!!

Det är fascinerande hur mycket tankarna kan ta över en..

Så då fick jag lära mig att omvandla mina negativa tankar till positiva tankar. Eller ja lättare sagt än gjort om man säger så. Men det hjälpe till viss del ändå! Istället för "jag kan inte" till "JAG KAN"

Detta kan även implementeras till vardagen när man är less och har negativa tankar..Speciellt i dessa tider när det är så mörkt och dystert ute. Omvandla dina negativa tankar till något positivt och fokusera på det istället :)

Jobba på nyårsafton känns ju inte jätte kul...Men detta är bara EN nyårsafton av alla som jag har framför mig! :) Och det blir vad man gör det till, tänker jag att det kommer bli jätte tråkigt och jätte jobbigt så blir det så.



;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt Hanna du är så klok! Kramar mamma !!

2011-11-20 @ 18:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0