Sjukgymnast nr 3

Idag var jag hos en sjukgymnast som var mer kunnit på idrottskador och det märktes! Den här gången kändes det som jag fick bra hjälp. Han konstaterade att jag var väldigt mycket rörligare i vänster höft och mycket instabilare, så med tanke på instabiliteten har patellasenan fått lida därav smärtan. Eftersom jag har haft problem så länge har jag lättare att irritera patellasenan. Och så har det bara blivit värre. Dessutom har jag som tidigare konstaterats mycket mindre muskler i det skadade benet. Tydligen så kan smärta hindra hypertrofi (muskeluppbyggnad) men så mycket smärta har jag nog inte haft, däremot har jag har belastat mycket mer på höger både medvetet och omedvetet.

Nu fick jag nya övningar, mycket bättre övningar denna gång! Tydligen så har jag problem med att aktivera rumpmuskeln också, så viktfördelningen har väl inte heller varit optimal.
"aktivera rumpmusklerna då!!"
"men jag gör väl de?"
"Näe!"

Sen lyckades jag och ett aha-moment dök upp :) Förstår dock inte varför det blivit så.
Han menade att jag måste räkna med att detta kan ta 3-4 månader innan det blir bra. Nu ska jag verkligen
kämpa för att detta ska bli bra, tänk att kunna köra typ intervaller, cross-fit, total training, gympa, bodycombat osv utan att ha ont! Det är min dröm och mitt mål! :)



Nu ska jag köra mina hemma-övningar som jag fått därefter drar jag och jobbar!
Nedräkning, 2 arbetsdagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0