Projektarbete & testledare

Det är ganska fullt upp i skolan nu, imorgon är det ett praktiskt prov på Åstrands cykeltest (submax test för att uppskatta syreupptagningsförmåga) Det är ett test främst för de otränade och för att sedan kunde se deras utveckling efter att ha börjat träna tillexempel. Bra motivationsfaktor! Riktigt kul att få göra lite praktiska grejer också!



Vi har även ett projektarbete där jag och Emelie håller på att undersöka hur man ska kombinera kost och träning för att gå ner i vikt. Det vi ser i varje studie är just hur viktigt det är att kombinera kost och träning för att uppnå bäst resultat och flest hälsofördelar. Även att träning minskar så ofantligt många riskfaktorer oavsett om du är överviktig eller inte. Men som vanligt är det en djungel det här med kost, hur mycket fett, hur mycket kolhydrater osv.. Men det är nog mycket upp till varje person tror vi. Alla är vi olika. Mycket intressant är det i alla fall :)

Snart är denna termin klar!! Snart kan jag titulera mig som beteendevetare/idrottspedagog! Återigen ställer jag mig frågan vart tiden tar vägen?!

Vad kan jag bli när jag är klar då? (exempel på vad tidigare studenter blivit)
  • Friskvårdskonsulent
  • Friskvårdsutvecklare
  • Hälsopedagog
  • Hälsoinspiratör
  • Idrottskonsulent
  • Hälsostrateg
  • mm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0