Lagomt är bäst

Klockren mening från en annan bloggare: "inget är så nyttigt att vi kan äta det hela tiden precis som att inget är så onyttigt att vi aldrig kan äta det"

För att ge ett eget exempel från USA tiden då jag hade körtelfeber. Jag ville bli frisk så snabbt som möjligt för att kunna spela tennis (vi var inne i vår viktigaste säsong på året).. Då åt jag kanske 5 apelsiner per dag och detta resulterade i någon typ av magkatarr.. Så när jag väl tillfrisknat från körtelfeber så var jag tvungen gå av tennisbanan pga magsmärtor.

Fastän något är jätte onyttigt kan det vara farligt att äta i för stora mängder.. Krossade linfrön är ett bra exempel, om du äter för mycket av det kan du bli förgiftad men att äta lite (ca 1-2 teskedar) är jätte nyttigt.

Kommentarer
Postat av: s

Jag har haft samma problem fast jag åt för mkt kiwi och vitlök för att bli av med förkylningen och fick problem med magen. Lagom är bäst verkligen

2012-01-05 @ 22:44:00
Postat av: Hanna

Intressant! Tror många gör detta misstag i många sammanhang..

2012-01-06 @ 13:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0