paddling i öreälven (tror älven hette så iaf)

Då var man hemma och återigen sliten! Men det har varit två jätte mysiga dagar! :)

For iväg måndag morgon, tog ett tag innan alla 50-60 stycken i klassen fått sig en kanot. Tillslut var i i kanoten och det här var ingen lugn paddling inte! jag trodde det skulle va som då vi paddlade med HIL i trean på gymnasiet - lugnt vatten alltså - men icket, vi körde i forsar och grejer, där det var riktigt strömt,  Men det var sjukt kul med lite utmaning, sen så behövde man inte paddla så mycket eftersom det var väldigt strömt! Vi klarade oss ganska bra men det var många som snurrade runt med kanoterna och fastnade osv! Dock.. En gång var vi sjukt nära på att trilla i, vi ser att Sebbe och Samuel står på land och byter om, vi förstår då att dom har ramlat i. Vi börjar såklart skratta och håna dom, sen ser vi en dold liten fors och helt plötsligt har vi kört fast i ett träd och vi försöker ta oss loss, tillslut hamnar vi baklänges (läskigt som fan) jag är typ helt säker på att vi ska köra in i nästa träd men i sista sekund lyckas vi vänta på båten och lugnt vatten väntar :) Så då fick ju i alla fall Sebbe och Samuel sig ett gott skratt!

När vi kom fram skulle man ta sig över en hängbro, och det här var liksom en riktig hängbro! man hade lätt kunnat ramla i alltså, det var typ två plankor! svårt att förklara. Men men väl framme var det bara att samlas med gruppen och göra ett vindskydd! Jag måste säga att jag blev grymt imponerad av det vi gjorde, synd man inte har någon bild, eftersom att mobilen la av då jag skulle ta en bild på det vi fixat! Vi lagade iaf mat tillsammans och sen satt vi i princip hela kvällen vid en eld, gick runt till andras eldar och hade det mysigt! Sen skulle man juu försöka sova, och det var så jäkla kallt alltså, jag låg och rös.. Hade väl ingen bra sovsäck för det var bara jag som frös! Det var jag och två till som inte kunde sova i våran grupp. "sover du?" "sover du nu?" haha. men sen skedade vi och så fick jag dela kudde och musik, då fick jag mig lite sömn :)

Sen på morgongen var det bara att packa ihop, käka frukost och paddla iväg hemåt, den här gången var det lugnt vatten. lugnt och fridfullt med andra ord :) Sjöng lite och njöt av den vackra naturen! återigen, moment.
"klappa kanoten när du är riktigt glad, bank bank" "klappa vattnet när du är riktigt glad, plask, plask"


Fint va?!


Min paddlings kompis Sandra :)


Kajsa försöker ta sig över


läger B6


Lunch paus


Hanna och jag lagar hamburgare medans grabbarna bygger


hängbron



Lyssna på dessa låtar!

The Honorary title - stay away

The Honorary title - far more

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0