Nollning

Det är nästan så att man inte har en minut över här, det här är nog första gången sen i söndags jag har det känns det som!
Men det gillar vi :)
Ja i måndags började det, vi hade information från 10-17, det är 8st i min klass från pite! haha, lite roligt måste jag säga :) Sen träffar man pitebor överallt i skolan! Vi är iaf 62 i klassen tror jag, sen efter 1½ år kommer vi splittras i tre delar beroende på inriktning man väljer! Helt sjukt svårt att lära sig alla namnen, jag och namn alltså.. Det är pinsamt! Man hälsar sen har man glömt namnet. Det är vissa jag inte ens har hälsat på än i klassen! haha. Även fast vi har umgåtts 24/7 dessa dagar!
I alla fall, måndagskväll började vi med Fri-idrotts VM som vi ska ha nu i 2 veckor som är våran nollning, vi har blivit uppdelade i lag och då under dessa två veckor är det då olika grejer som vi i.
I måndags kväll var det 7 kamp, man skulle springa runt en pinne och sen hitta tillbaka (den klassiska), ha nå plast muggar och dribbla med en boll (oväntat svårt), cyckla så sakta som möjligt, kasta ägg, käka kex och vissla osv osv.
Mitt lag kom faktiskt 3a, dock blev de lite fusk! haha
Igår tisdags hade vi vår andra informationsdag från 10-4, sen var det bara hem duscha äta och fara, det skulle vara insparknings fest på nydalahöjd där 2orna hyrt nått hus.. Grymt kul fest alltså!
Återigen var det massa laglekar, vi fick i uppdrag att göra ett konstverk av oss själva, det blev Power bridge, eftersom vårt lag är United Kingdom :P Sen hadde vi två i laget som hade blå klänning så dom låg på golvet och guppade som vatten haha! Något annat lag dom strippade!! haha, några hade gjort en sång osv.. Uppdragen hade dom planerat i slutet av kvällen så alla skulle va lite dragna och så var det! ojoj.. Sen var det flip cup tävling, frågesport, såklart om sport och dom i mitt lag kunde allt, även om tennis! jag blev imponerad! Sen skulle vi ut på nått ställe, men det var så jäkla lång kö så vi dumpade det och gick på efterfest..
Grymt skönt att vi börjar kl 1 idag! :)

Och idag börjar skolan på riktigt, vi har kursintrodukion på våra två kurser som vi ska läsa
Leadership in sport and health promotion activities &
idrott och hälsa i ett samhälls perspektiv

Förövrigt så känns det här som en helt rätt linje för mig! jag är taggad på att börja plugga :)
Och alla i klassen verkar jätte trevliga och roliga :) Så det här kommer nog att bli bra!

Har dock inte tagit nå kort :/ våra faddrar har däremot gjort de!

Ikväll blir det lite lugnare, vi ska ha fadderkväll, så mitt lag ska hem till en som går 2an och spela spel och lära känna varandra är det tänkt!

Nu måste jag gå och göra mig iordning, äta osv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0