Öviks cupen

Som sagt i tidigare inlägg var jag i Övik i helgen, jag och gråben? bodde hos Jocke :) Spenderade dock mesta tid i tennis hallen som vanligt när det gäller tennis tävlingar. Började med att spela riktigt bra då jag tränade med Jocke, sen så första matchen spelade jag som en kratta, det var nerverna som kom och spökade å ställde till. Jag måste nog ha bland de sämsta nerverna alltså.. Men på något sätt lyckades jag vinna, sen blev det typ ännu värre i nästa match.. Det enda jag kunde var att göra stopp bollar så det blev ett X antal sådana.. Det gick till 3 set och jag lyckades faktiskt vinna på nått sätt.. Sen var det final och jag var helt inställd på att förlora med tanke på hur jag spelat, så jag var inte de minsta nervös.. Och jag spelade riktigt bra alltså! blev chockad, tänk att det kan vara så stor skillnad på hur man spelar och detta gällde samma dag alltså, men bara några timmars mellanrum. Jag vann mot Sara med 6-1 7-6, självklart kom nerverna där i slutet på andra set men jag lyckades vinna :)
Och det bästa av allt, det var prispengar! 1500kr inkasserade jag! Inte illa.
Så det blev en bra helg för mig, Jocke & Henke.. Jocke vann herr klassen, jag dam klassen och Henke vann herr dubbeln! :) kan det ha varit Jockes mammas goda mat som delvis stod för våra vinster? :)

Kom tillbaka till Umeå söndag kväll och där väntar nybakta bullar som Sandra och Frankie bakat! Underbart gott, sen så säger dom att vi ska spela volleyboll kl 22 på iksu. Och inte kan man ju banga det även fast man spelat tennis 4h den dagen. Så vi spelade med några av frankies göteborgar kompisar sen somnade jag mycket gott.
Och vaknade stel som en pinne, när att jag inte kom upp måndag morgon!


Har haft sjuk träningsverk nu 3 dagar, men det börjar ge sig! Satan vad man tappar fort alltså.

BTW BREAKING NEWS!
Min FD coach i USA, Kathy Bull som ni hört mycket om tidigare!
Hon har blivit sparkad!!!! Igår meddelade mina lagkamrater mig, "HANNA, Kathy is suspended!! are u coming back now?!?!" haha.. Hon har ju brutit tusentals regler speciellt förra året, så dom har ju haft henne under uppsikt och utrett allt, och nu först har dom avskedat henne.
Så här står det på: http://ballstatesports.com/ViewArticle.dbml?SPSID=62149&SPID=6784&DB_OEM_ID=14200&ATCLID=204817986
"We want to alert you that Ball State issued a self report of violations in the women's program to the NCAA on Monday," Collins says.  "Consistent with standard policies and procedures when investigating matters involving serious allegations, the investigation was coordinated with the NCAA enforcement staff.  The university is taking corrective actions immediately and decisively in response to the infractions.  We take adherence to NCAA regulations seriously, as demonstrated by our prompt attention when the concerns in the program were raised.

Kommentarer
Postat av: päron

Ja alltså hanna jag har inte läst texten än... bara första meningen. varför står det "henke" för?...

2009-10-22 @ 23:12:37
Postat av: Hanna

hahhaha.. vill du bli kallad, gråben, slaktarben eller den gamla vanliga Päron? ;P

2009-10-23 @ 18:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0