Borta bra men hemma bäst!

Jag vet inte om jag har skrivit det i bloggen förut men jag har i alla fall funderat ett tag på att flytta hem till Sverige efter jag är klar med det här året. Nu har jag bestämt mig i alla fall! Ett år räcker bra i Usa. Så jag flyttar hem till Sverige forever!

Det är en massa anledningar men största anledningen är att jag har varit sådära halvt skadad hela det här året i USA, alltid ska det göra ont någonstans då jag spelar tennis och jag tycker det inte är lika kul då det gör ont hela tiden, då man är rädd för att springa ut i hörnen för att knät ska gå eller att man tar i för mycket i serven så att något brister i armen, så känns det ofta just nu då jag spelar. Allt verkar vara övertränings skador, dom underbaraste träningspassen jag gjort var när jag kom tillbaka från körtel febern, då hade jag inte gjort någonting på över en månad, bara vilat och jag spelade utan att det gjorde ont i tre dagar.. Men sen så kom allt tillbaka igen.. Sen är det så att man får inte välja om man ska spela eller inte, man spelar även fast man inte ens kan gå normalt. Man spelar om man har feber, "ta två ibuprofen och relive så blir allt bra" Jag spelade inte då jag hade körtelfeber för att en doktor hade papper på att om min coach lät mig träna kunde jag rapportera det och typ få hon avskedad.

Jag är less på att ha en tränare som bestämmer över mitt liv, jag vill bestämma själv hur mycket jag vill träna och när..

Sen så längtar jag hem till Sverige, saknar familj och vänner framför allt. Och så är det ju verkligen annorlunda att va i ett annat land. 4 år dessutom, känns lite väl länge tycker jag..

Det värsta av allt var att berätta det här för min coach Kathy... Vilket jag gjorde i måndags. Hon blev väldigt förvånad och hade inte alls väntat sig det. Hon sa att hon var besviken och att hon tycker att jag ger upp.

Sen en ganska "kul" grej, hon frågade om det var något hon kunde ha gjort annorlunda.. Då sa jag att jag är så uttråkad på de flesta träningarna för att vi kör så tråkiga övningar, endast volley, volley, volley i tre timmar.. Vilket jag inte är ett stort fan av, inte många andra av tjejerna i mitt lag heller! Så efter detta samtalet har vi inte kört en enda volley övning, bara matchspel! :) Och en till liten lustig sak.. Hon ville att jag inte skulle berätta för någon! men ja.. det är ju lite kört.. Hela killarnas tennislag hade tydligen pratat om det så deras coach visste det före min coach.. eller ja alla visste det före henne.. Och hon tror att hon är den första som visste om det.. kära nån.. Känner mig taskig men rykten sprider sig allt för fort :S

I alla fall så är jag jätte glad över att jag har prövat på det här, och det har verkligen varit hur roliga månader som helst som jag har varit här, träffat massa underbara, roliga människor. Lärt mig mycket om allt möjligt! Lärt känna folk från hela världen och verkligen förstått hur bra vi har det hemma i Sverige! Sen så har jag nu 1 ½ månad kvar här, så det blir verkligen att ta vara på tiden och ha kul! :)

gruvar mig dock för att lämna alla här men men..

Så nu vet ni!!


Kommentarer
Postat av: Alle :)

Välkommen hem :) kram <3 btw hanna är rädd för i morgon,ska operera min tå, kom hem till Finland igår...

2009-03-19 @ 11:31:03
Postat av: mamma

Du är så klok, kramar mamma.Saknar dig, men vi ses ju snart...

2009-03-19 @ 22:53:52
Postat av: Laila S

Jag håller bara med föregående inlägg Welcome to PITEÅ Hanna.Hoppas mor och Far packar digestive i resväskan.Kram/Laila och familj

2009-03-20 @ 12:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0