Körtelfeber (!)

Alltså jag kan inte förstå hur jag lyckas få alla dess sjukdomar, skador osv. Nu har jag Körtelfeber

Jag sa ju i tidigare inlägget att jag inte skulle träna i Måndags men det gjorde jag. Jag kom till fysträningen och sa att jag inte kände mig bra och inte borde träna. Men då sa Kathy (coach) att det skulle göra mig frisk om jag tränade lite. Så jag gjorde det jag orkade vilket inte var speciellt mycket, jag fuskade rätt mycket gjorde så lite som möjligt, hade ju ingen ork. Sen på eftermiddagen hade vi tennis och då spelade jag utan att röra på fötterna ungefär, orka ju inte. Kroppen var som gummi eller nått. På kvällen somnade jag sen 20.00! :O

På morgonen kände jag mig sämre så Kathy sa åt mig att gå till "Health Center", så jag tog en massa tester, träffade olika doktorer sköterskor och ett test jag tog visade att jag hade Mono = Körtelfeber. SUCK
Finns inget antibiotika man kan äta mot det, för att det är ett virus.. Så man måste vila, jag frågade hur länge det skulle ta innan jag skulle kunna träna "a couple of weeks" svarar hon då. SUCK igen. Om man är skadad kan man ju åtminstone träna något annat, nu kan jag inte göra nått! Hur ska det gå? Vad ska jag göra de 20-25h jag i vanliga fall tränar?!

Jag kommer missa en massa matcher :/

Men det finns något positivt i detta:
* Kathy har förhoppningsvist dåligt samvete för att hon inte trodde på mig. Det hade ju liksom vart värre om jag gått till doktorn och hon hade sagt att jag vart frisk.
* Mina andra skadade kroppsdelar  kanske blir hela nu när jag får vila?

Sen vet jag inget mer, nån som kommer på nått?

Idag låg jag och funderade.... Det är nog inte ens meningen att jag ska spela tennis på en högre nivå med mycket träning, för så fort jag börjar spela bra så får jag nån skada eller någon typ av sjukdom. Jag menar hur många gånger var jag inte sjuk i Kramfors?! Hur många olika skador har jag inte haft på sista tiden? Kommer ju inte ens ihåg allt.. Vet inte hur många chanser jag ska ge detta.

I alla fall så kom Hayley förbi med min favorit smoothie från incredible yogurt, det gjorde min dag :)


Kommentarer
Postat av: Alle

hanna, jag vet att det är tungt ibland o tycker väldigt synd om dig! Men jag vet att du är stark o att du kämpar på :) så krya på dig! Vi saknar dig varje dag <3

2009-01-14 @ 20:06:34
Postat av: Hanna

Naaw tack Alle! Jag saknar dig och er också! <3

2009-01-14 @ 21:34:58
Postat av: Amanda

Tråkigt att höra om alla dina besvär :S Jag hoppas det ordnar upp sig snart! :) och hoppas du har en bra jul/nyår. Är det långt ifrån New York där du är nu?? :D PUSS!

2009-01-15 @ 16:02:27
Postat av: Anonym

mjoo.. tack :) ja en bit är det ju tyvärr! :/ vet inte om de är nå 8h med bil eller så.. minns inte riktigt :P Puss!

2009-01-15 @ 23:00:39
Postat av: Päron

Hanna hanna! vad ska man säga.. fasen alltså! denna chansen var din! Nu är det slut på sjukdomar efter detta! det bestämmer jag :D

2009-01-16 @ 00:02:15
Postat av: Hanna

hehe.. jaa men det tycker jag med!

2009-01-16 @ 02:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0