Blondinbella

För ett år sen då jag läste blondinbellas blogg skrattade man åt hennes inlägg, herregud vad man tyckte hon var dum. Men nu skriver hon ju vettiga saker, och jag tror verkligen hon är en tjej som kan påverka i samhället, hjälpa tjejer som har det svårt. Visst är hon lite pinsam fortfarande med vissa grejer, dessutom använder hon kaninpäls(!) nån som jag tycker är totalt förbjudet, kanin liksom.. !! MEN hon har sina bra inlägg, som det här som jag läste idag:



Lets Dance är det roligaste jag har gjort, men även det jobbigaste också. Det svåraste med allt är inte att lära sig dansa (även om det kan vara ett helvete det också) utan det värsta är den psykiska pressen. När man ska lära sig en ny koreografi kommer man alltid till punkter eller steg i dansen där allt känns omöjligt. När man kommer till ett sådant tillfälle är det lätt att blockera sig själv och redan bestämma innan att "nej, det här kommer inte att gå, nu ger jag upp, nu skiter jag i det här" När man befinner sig just här finns det bara en räddning och det är inställningen. Och att vända en negativ inställning till en posetiv är bland det svåraste som finns. Man får tvinga sig själv, skrika på sig själv att "jag kan ju det här, försöker jag tillräckligt så kommer det faktiskt att gå"

Det är här vi människor kan delas in i två grupper. De som faktiskt ger upp och presterar dåligt i slutändan eller de som vågar se problemet med inställningen som en utmaning istället. "På hur kort tid kan jag få bort blockeringen och faktiskt klara det som jag tycker är svårt?". Vi föds inte in i en grupp utan man bestämmer själv vart man vill hamna. Det är det som är så coolt med livet. De här tävlingsättet att tänka på, kommer jag får användning för i hela mitt liv, för det här kan man applicera överallt, på alla motgångar som kommer i livet. Allt är en utmaning. Se det som en lek!

Det är ungefär som för mig då jag spelar tennis, då jag är i underläge bubblar hjärnan av arghet ungefär och det finns inget positivt, de mörka tankarna tar över: "jag kommer förlora" "kommer få utskällning av tränarn" "jag är sämst" "jag hatar att spela tennis" "det här är så jäkla tråkigt" vet inte hur många gånger det här har hänt.. Och det svåraste är verkligen att omvandla dessa tankar till positiva tankar. Det känns som en omöjlighet då man är riktigt förbannad. Men man kan inte vinna med de mörka tankarna. Finns jätte många tennis talanger där ute som inte lyckas pga deras humör. Spelar ingen roll hur bra dom är, om dom får en liten svacka så är det kört.

Jag menar man kan inte spela på topp hela tiden, nån gång kommer svackorna och det är då som man måste vara stark och försöka tänka positivt. Samma med verkliga livet, ibland har man det verkligen jobbigt med vad det än kan vara, plugget, jobbet, man är totalt less på allting, det är då man får kämpa. Livet är inte lätt alla gånger.

----------------------

Sen måste jag bara nämna en till sak när vi ändå är inne på blondinbella området... Sista dagen i Sverige var tjejerna hos mig och vi såg första avsnittet av lets dance, då visar dom blondinbellas pojkvän Nils och kallar han brunetberra! fan va kul de var! David Hellenius, rolig snubbe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0