Tävling

Helgen har inte bestått av så mycket annat än tennis.. Lördag åkte vi tidigt på morgonen till Indianapolis för att möta Murray State. Denna gång spelade även jag! tjoho.. Dock bara dubbel. Spelade hyffsat förutom att kroppen var ovan och jag blev yr, benen höll på vika sig i slutet men men.. Brukar aldrig bli anfådd av dubbel men nu jäklar var jag körd! Kanske inte så konstigt då man legat i sängen 6 veckor. Vi förlorade med 7-1 i matcher, men det var jämt i alla så de var lite orättvisa siffor.

Lördag var ju också alla hjärtans dag, det enda skillnaden var att det var hjärtkakor och rosa kakor överallt som föräldrar tagit med till matchen. Typiskt usa, alla dess möjliga kakor och cupcakes å ja gud vet vad allt heter. Åt middag med laget på en mexikansk restaurang sen kom vi inte hem förens 8, så jag somnade strax därefter vid 10 på kvällen :P

Idag mötte vi Bradley på hemmaplan, spelade endast dubbel idag också. Men idag mådde jag bra förutom att jag har träningsverk i varje kroppsdel ungefär! Jag och Rachel förlorade dubbeln 8-6, sen förlorade vi med 5-3 i matcher.
Men jag är nöjd med min insats :)

Vår coach är inte så glad efter helgen och jag tycker så synd om vissa i vårt lag, Kathy har verkligen sina hackkycklingar! Ingenting var positivt, endast negativa saker. När hon står där och predikar försöker jag inte att lyssna utan sjunga för mig själv eller nått. De ger ingenting att bara höra skit. Jag är så less på tränare och coacher som bestämmer över ens liv.

Men det är i alla fall jätte kul nu att jag äntligen har börjat spela lite, även fast jag bara spelat dubbel som jag inte gillar lika mycket som singel.

Imorgon har vi off-day.. Dagens quote "I guess we have to take an off-day tomorrow" efter 10dagar i rad. Vilket är olagligt, man får bara ha officiella träningar 6 dagar i rad. Men vår coach bryter reglerna hyffsat ofta. Nu har ju det här inte drabbat mig så mycket eftersom jag inte har tränat så mycket på senaste tiden, men om man tänker på de andra i laget som är hyffsat slut.

Dessutom har vi bortamatch i Cincinnati på onsdag. Hade jag inte en aning om.

Nu måste jag plugga även fast jag lätt skulle kunna lägga mig och sova, men det går inte :/


Kommentarer
Postat av: Linus Eriksson

Kul att du har börjat spela igen Hanna:)

2009-02-16 @ 08:41:54
URL: http://limpasterix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0