Ball State invitationals, tournament

I helgen hade jag min första turnering som var här i Muncie på hemma plan, det var en mer individuell tävling. Invitationals kallas dom här tävlingarna som vi har på hösten. Vi började fredag morgon kl 08.00 med uppvärmning, tjejerna hade då gjort en uppvärmnings CD och lagt in en svensk låt! Basshunter Boten Anna, haha! grymt kul när den kom upp. Faktiskt några här som känner igen den låten! Visste jag inte. Tjejerna går runt och säger till mig: - "Hon heta Hanna hanna heta hon"! låter ganska gulligt :) Fredag var en tuff dag, det var ungefär 28 grader varmt och vi var vid tennisen från 8 på morgonen till sju, halv 8 på kvällen. Jag spelade två dubblar, vann en förlorade en. Spelade en singel som höll på kanske 2 ½ timme som jag vann tillslut i supertiebrake 10-6. Fick då 30 min vila sen skulle jag spela ytterligare en singel, jag var ungefär helt död, började känna av armen och sen var inte mina fötter de bästa, ovan de nya skorna eller nått. Sen under matchen blev jag allt mer trött och det kändes som att jag skulle svimma men jag kämpade och förlorade tillslut. 7-5 6-4. Jag fick solsting tror jag, hade säkert druckit för lite också. Menmen. Sen åt vi middag och jag somnade den fredagskvällen kl 21.00 (!!) solen tog verkligen död på mig den dagen. Jag=röd som en tomat i ansiktet + fula linjer från kjol och t-shirt

Lördag morgon var jag minst lika trött då jag vaknade även fast jag sovit 9h! Sen upptäckte jag också en jäkla blånagel på lilltån :/ tog på mig flipflops och gick till tennisen, gick till en trainer för att göra något med lilltån så att jag skulle kunna ha på mig tennis skorna. Men hon kunde inte göra något. Det skulle bara sätta mer press på tån. Det var hemskt att röra på sig med skorna i början men sen på något sätt avtog smärtan lite grann men ni vet hur det känns då man har ont då man är lite rädd för att röra sig, även fast man vill så går det inte. Jag spelade två dubbel matcher, vi förlorade och spelade inte så bra! Sen spelade jag en singel, tån blev faktiskt bättre men jag spelade ändå inge bra och förlorade 10-8 i supertiebrake. Hatar dom där himla supertiebraken! gah..
Skulle egentligen spela en till match mot en tjej i mitt lag men vi spelade aldrig den eftersom båda var halvt skadade. Efter den här turneringen blev alla i laget lite halvt skadade :S Men det är förhoppningsvist inget allvarligt för någon.

Men det var roligt och annorlunda än alla svenska tävlingar! Roligt att möta lite andra spelare! Önskar bara att man skulle kunna spela utan att ha ont någonstans.

    

Här kommer en länk till en artikel till vår hemsida! http://ballstatesports.com/ViewArticle.dbml?SPSID=62149&SPID=6784&DB_OEM_ID=14200&ATCLID=1590893 

Kollar bloggar, bilddagboken, pixbox och ja allt möjligt för att hålla koll på er där hemma i sverige ;) Och då ser jag folk med halsduk, mössa, jacka och det känns så konstigt på nått sätt för här går man i t-shirt och shorts och skulle inte ha en tanke på att ta på sig en jacka! Jag svettas då jag ser bilderna ungefär. Jag som trodde jag åkt till ett kallt ställe ^^ Men då jag snackar med folk som kommer från Australien, Mexiko, Brasilien och allt var de nu kommer ifrån så tycker dom det här vädret är vinter. hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0