No free time

Var ett tag sen jag skrev nu.. Men jag har verkligen ingen tid över för att skriva! Helt seriöst.. Det har varit en grymt tuff vecka med en massa inlämningar och plugg till sociologi provet som jag hade idag, vet inte riktigt hur det gick men jag var inte lost i alla fall. Sen hade jag ett speech och en quiz idag också..Som avslutning på dagen hade vi träning från 14-00-20.30 (!!!!!)  hade dock en timmes middag där också men ändå + att vi hade gym imorse 06.30-07-30.. Så jag kom nyss hem, har precis tagit en dusch och det ser ut som det blir en lugn kväll, alla i laget är helt slut efter dagen. Sov mindre inatt än vad jag har tränat idag. Så jag är ganska trött just nu.
Vår tränare bryter reglerna såååå mycket.. Vi får  bara ha 4 timmars träning per dag idag hade vi ca 6h och på en vecka är det 20h som gäller, och den regeln har vi då redan brutit.. det gjorde vi förra veckan också. Varje vecka måste vi också skriva under ett papper som säger att vi inte tränat mer än 20h på en vecka eller mer än 4h på en dag, men ingen vågar säga något. Alla är rädd om sitt scholarship.
Alltså det är ändå helt okej för mig den träning vi har, det enda är att jag verkligen inte har tid att plugga, i veckan har jag suttit uppe till tolv ett tiden för att plugga sen upp 6, det är för lite sömn för mig.. Jag behöver nämligen mycke sömn :)
Men i helgen är vi lediga lördag och söndag från träning! tjoho! Dock har vi någon "team bonding" grej på söndag, vi ska till camp adventure tror jag sen middag hos vår coach! Blir nog trevligt!

Vad har annars hänt? hmmm.. Vi har provat olika "uniforms" som vi ska ha under matcher, och dom var snygga! Adidas I like.. Har fått en massa träningskläder och jogging + tennis skor.. hehe det roligaste med allt de här, kläderna som vi får! haha neeerå...

En lite rolig sak.. Det finns en i killarnas lag som kommer från Bermuda. Han kan alltså gå runt sitt land på 5h! Är inte det lite lustigt :) Väldigt litet land med andra ord, ungefär 40000 invånare tror jag det var, Piteå är ju ffs större!

Vad mer kan jag säga.. Här om natten drömde jag om svensk mat, var nämligen hungrig då jag gick och la mig.. Men jag tycker maten är helt okej här ändå, det finns så mycket att välja på. Vi har en viss summa pengar för frukost lunch och middag som vi kan gå till olika resturanger, affärer eller bufféer att äta...Jag skulle kunna köpa endast godis och glass till middag om jag ville tillexempel! haha.. Sen på bufféerna finns det alltid glass och en massa andra goda saker som det är väldigt svårt att hålla sig undan ifrån! haha ;D Kakor muffins å grejer överallt, ibland känns det som det finns mer bakelser och shit än vanlig mat! Men min standard efterrätt har blivit ananas! Sjukt god ananas som man kan ta hur mycket man vill! de gillas :) Sen har jag även hittat mig en jätte god sallad..Försöker leta upp de nyttiga vilket inte är så lätt i detta samhälle! Efter vi vart på gymmet på morgonen brukar vi gå på en frukost buffé där dom har allt möjligt, tex hårdkokta ägg! mums!! tjejerna i laget tycker jag är konstig som äter dom ungefär.. Dom äter ju scrambled eggs.. Men det var då inte gott.. + onyttigt.

Sen försöker jag lära ut svenska till min kära australienska vän som är ett fan av basshunter! haha! Och nu också maskinen - alla som inte dansar är våldtäktsmän! Det låter så himla gulligt på nått sätt då dom försöker prata lite svenska :) Ungefär "jag heta"

Alla lärare försöker uttala Hanna som vi svenskar säger men det låter verkligen inte rätt.. Häänah låter isåfall mycket bättre..

Jag har inskaffat mig dom vanliga fula tennis linjerna av solen.. från shorts och t-shirt.. inte snyggt men..Det är nämligen fortfarande varmt här..Men behagligare nu än förr, så de är skönt :)

Nu blev det ett långt inlägg kära läsare, grattis till er som tog er igenom det! Haha :)

Hade bra!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Skönt att höra från dig!:) Du verkar ha det bra, trotts all träning! Kan tänka mig att du är slut i kroppen! Men efter tre år på HIL klarar man allt ;) Va kul att du kommer hit i sommar :D Det ser jag verklingen fram emot! Det är ju snart jul känns det som så det kommer att gå undan! :) sköt om dig! puss <3

2008-09-20 @ 14:27:51
URL: http://tantmandis.bloggargratis.se
Postat av: Päron

Härligt härligt. Det lät lite fel med tränarna där alltså. men ja man får kämpa på :) take care / PEAR

2008-09-21 @ 19:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0