Hej sverige!

Vad har hänt senast då? Ja i lördags såg vi på amerikansk football..Ball state (min skola) mötte Indianapolis, bortamatch så vi såg det på tv..och det var en väldigt stor match för att indianapolis är väldigt bra och Ball state hade typ 40 raka förluster eller nått.. Ball state vann denna gång med typ 40-20 eller nått, stora siffror iaf.. MEN....... En spelare från min skola bröt nacken, den bästa, han är en senior och skulle gå upp i proffsligan nästa år, tror han var bland de bästa i landet bland college football på sin position. Men nu kommer han aldrig kunna spela football igen. Jag vet inte ritkigt hur det ligger till med han men han kan just nu inte gå. Så tråkigt :/ Får rysningar i kroppen varje gång jag tänker på det.

Söndag var vi på camp adventure med laget. "team bonding session" hehe. Det var typ kul första timmen sen var det lite drygt, det var varmt och vi var grymt törstiga! Det var i alla fall en massa olika problem och grejer som vi skulle lösa som ett lag. Efter det åkte vi hem till Kathy´s hus (coach) och hon bjöd på middag! Så det var trevligt!

I veckan är det något som kallas Homecoming, jag vet inte riktigt vad det är men det är massa grejer som händer här på campus. I Måndags var det en stor bonfire, en stor brasa och uppträdande = kändes som att det var valborg. Sen i onsdags var det fyverkerier = kändes som nyårsafton. Sen har det vart en massa andra saker som jag inte har haft tid att gå på eftersom jag har sjukt mycket i skolan.

I tisdags efter träningen for vi för att kolla upp olika telefonbolag, vi har nämligen tänkt skapa en "family plan" alla vi internationella tennis spelare ^^ Jag, Georgina från Australien, Andres från Mexico och Dave från Bermuda! haha. Så det blir billigare om man är i någonslags familj. Svårt att förklara men iaf :) Det skulle då kosta ungefär 150kr per månad med gratis att ringa och smsa. Dock stötte vi på ett problem men orkar inte förklara det är nog inte så intressant för er att läsa heller så! Men vi ska iaf försöka fixa det.

I helgen har jag min första turnering (!) jag är nervös. Det börjar imorgon kl 08.00 med inbollning sen börjar vi spela dubbel kl 09.00. Så jag tror jag kommer spela två dubblar och två singlar imorgon! Men det ska bli kul! Jag slipper skolan imorgon! Wohooo! haha. Dock har jag så mycket jag måste ta igen.! suck

Vetni! Igår efter träningen gick vi och åt en buffé och dom serverade "Swedish meatballs" stod det på en lapp! Smakade ju inte riktigt som svenska köttbullar såklart men det var gryymt gott!! :)
Och idag gick vi och åt en annan buffé (vi gillar bufféer) och vi hade turen att pricka in taconight! grymt gott det med!
Så nu är jag proppat mätt och måste plugga... Måste även gå runt på jakt efter någon som kan linda om mina rack innan imorgon! haha..jag är så grymt dålig på det!

Jag saknar alla er där hemma! Hoppas alla har det bra!
Håll tummarna för mig imorgon :)

Sorry för dålig bilduppdatering, det kommer nån vacker dag!


Kommentarer
Postat av: Päron

fasen hanna när du blir proffs ska jag vara din materialare! då kan du inte misslyckas ;)

2008-09-26 @ 21:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0