LaFollette

Som jag sa för länge sedan så hamnade jag ju i ett tillfälligt rum för att det var så många som började här i år, så jag bott i en study lounge, men det har vart helt okej! Jag trivs här, har faktiskt större yta än dom som bor i vanligt rum så. Men då fick jag ett mejl igår som sa "Congratulations Hanna you have now a room in LaFollette" LaFollette är den äldsta byggnaden ungefär + att alla mina kompisar är här omkring där jag är nu, så det kändes inge bra, sen hade jag ingen aning om vem jag skulle dela rum med och allting. Försökte prata med han som skickade mejlet men fanns inget att göra, jag har skrivit på ett kontrakt å blabla. Men då idag gick jag för att kolla vart jag skulle bo, hämta nycklar och allt.. Visste inte riktigt om jag var rätt så jag frågade en person lite försiktigt "eehm I think I am going to move in here?" och den här tjejen säger "OH MY GOD, are u Hanna?!?!" .... "yes" Och hon springer fram till mig och kramar mig ungefär, själv blir man lite chockad sådär.. Sen visar hon mig till mitt rum, och det visar sig att jag har en väldigt trevlig rumskamrat (eller vad man nu säger) + alla andra på våningen verkar väldigt snälla, alla kommer fram till mig och hälsar osv :) Så det kändes genast mycket bättre! + att jag nu har närmare till mina lektioner, närmare till träning, närmare till Study table osv. Så får se det positiva i det hela! Kommer inte flytta förens Söndag tror jag. Har till måndag på mig. Föresten i den här byggnaden bor det 3000 elever, ganska många va?

Annars idag hade vi ingen träning! Hela laget tog en spruta för att inte få influensa eller något. Sen var vi och såg damernas fotbolls lag som mötte Ohio, och i det laget var det faktiskt 2 svenskar. På min skola är det bara jag och en annan tjej! Ganska lite för att vara en skola på 20 000 elever.
Nu måste jag sätta igång och plugga. Hade bra.


TREVLIG HALLOWEEN :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0