Tillbaka

Jag är helt slutkört efter den här resan!! Kan säga att det kommer dröja tills nästa gång Hanna Öhman sätter sig och paddlar! Vi for igår morse, började vid Risön i Sollefteå paddlade i ca 7h med två stopp tills vid var framme vid Prästholmen som är en Ö där vi skulle övernatta i tält. Fyfan va glad man var när vi var framme, självklart skulle vi ha världens motvind också, däremot var det ju medströms annars hade vi ju inte kommit fram! Vi slog upp våra tält, lagade mat och lekte en massa lekar, satt vid elden osv, så vi hade det kul och mysigt på ön, men att paddla sög! Sen natten var ju inte den bästa heller. Kallt och jävligt, höll på att förfrysa om tårna så mycket sömn fick man knappast. Sen upp tidigt och fortsätta vår paddling till Nyland som ligger ca 1 mil från Kramfors kanske? Så det blev ytterligare 3 timmars paddling med ett kort stopp. Vi paddlade 4 mil och har nu suttit säkert 8h i den där himla kanadensaren! Så less var man. Men något positivt med paddlingen var ju den fina naturen som omringade en, höga kusten med dess berg och grejer, spegelblankt vatten osv.



Gud vad trött jag är nu, känner mig helt utmattad och är rädd att jag ska bli sjuk efter den kalla natten! Men får hoppas på det bästa. Ikväll ska några från TG (tennisgymnasiet) och äta tacobuffé på kramm, det kommer sitta fint :)

Bilder från paddlingen kommer sen nån gång, jag tog inga bilder. Men några andra gjorde det så :) Jag hade varken med mig kamera, mobil el mp3. Så man var något OFF där ute i skogen, men (!) Jag överlevde. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0