Söndag

Dagen blev lång igår! Vi for vid sju på morgonen till Uleåborg kom fram vid 11.. Skulle dit och spela kalottkampen alltså, Nord Finland mot Nord Sverige i tennis. Det var invigning, sen spelades 23 matcher. Dock förlorade vi med 17-6 (!) Överlägsen vinst för finnarna :O:O Dåligt, fast då vann vi förra året med samma siffror. Jag vann min singel och spelade min bästa match på länge faktiskt! Sen spelade jag mix-dubbel med Joseph, men vi förlorade den. I väntan på matcherna var vi in till stan i Uleåborg för att äta, och det blev tredje gången i veckan med thaibuffé för mig! ^^ Inte mig emot! Sen hann vi se många fulla finnar, vid 4 på dagen!

Efter alla matcher var klar, vill säga vid 9 på kvällen svensk tid (10 finsk), var det middag för alla och prisutdelning.. Så det blev lite väl sent :/ Inge pentan för min del :( Kom till Piteå vid 1 tiden.. Men det var en trevlig dag i finland, dock förstår jag inte hur detta språk kan vara så olikt även fast vi är grann länder, man förstår sig ju inte på någonting, inte ett ord!! Jag skulle gå in till omklädningsrummet men jag fattade inte vad som var herr och dam, sen skulle vi in till stan men vi förstod ju inte vad city var heller, så vi irrade omkring. Knepigt!

image142

Bild från invigningen och nedan en från min match.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0