äntligen

Åh både praktik och jobb avklarad!! halleluja så skönt! nu väntar semester!!

Nu är första gången på dagen jag får pusta ut känns det som.. Imorse på step in fick jag pyssla med några grejer, sen fick jag göra ett så kallat BIA-test och det är:

BIA (Bioelektrisk Impedans Analys) är en vetenskapligt erkänd metod att mäta kroppens sammansättning. Att göra en BIA-mätning tar bara någon minut och du känner ingenting. Två självhäftande elektroder fästes på handryggen och två på fotryggen. De kopplas till en BIA-mätare, som mäter motståndet i kroppsvätskan och dataprogrammet räknar ut, hur din kropp är sammansatt. Man ser fördelningen av fett, vätska och kroppscellmassa (till huvudsak muskelmassa). Det är viktigt att bara tappa fett men inte kroppscellmassa när du går ner i vikt, eftersom den styr mängden energi du behöver. Förloras kroppscellmassa råkar du ut för jojo ? effekten när du återgår till att äta normalt. Med jojo ? effekt menas att du går upp i vikt igen.

Och det såg bra ut för min del sa hon, pjuh.. Men lite mindre fett tycker jag att jag ska ha allt! Så bort med fläsket tack! :)

Sen fick jag sitta och vakta några som simmade på lasarettet. Så de var iof lugnt! Sen hem och duscha osv, sen vidare på tennishallen igen..Jobbade till halv 8 och kvart i var jag tvungen va duschad och klar för då skulle vi och äta..Så klar var jag 19.43! mycket snabbt tyckte jag :) Sen var vi med våra grannar Lundbergs och åt på bryggargatan..Det var någon slags buffé, men ingen Hanna mat var det direkt! Men jag hittade mig i alla fall kyckling och potatisgratäng, så de var gott :)

Nu är jag trött och ska gå och se ett avsnitt av Kyle XY, så jag lär nog somna till det..men de är sköönt :) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0