Nickelback - rockstar

Nickelback - rockstar, grymt bra låt som kommer nötas ut på rix fm tyvärr! upptäckte just deras video också, den va rolig hah!:) Den bästa musikvideon jag sett på länge! :D

Tänk vad mycket en låt kan betyda för en. Låtarna väcker minnen, himla lustigt kan det vara vilka minnen som kommer upp ibland och nyss kom låten big city life - mattafix upp på spelningslistan och det får mig att minnas då vi vandrade i slottdalsskrevan (eller vad den nu heter) i ettan, jag och jenka som försökte lära oss texten :) haha eller Flipsyde - Someday som jag nötte ut på den tiden..

Men det lustigaste av allt..Jag hittade en cd som jag bränt för många många år sedan! Där fanns det många eminem låtar, hade där en period då jag nötte eminem och nu då jag lyssnar på någon eminem låt då kommer minnena upp (haha!!) från då vi var i Östersund med tennisen för ja 6 år sen? Då jag satt i bilen med Josephs gula cd spelare och lyssnade på eminem ^^ Och då tänker man tillbaka på hela den resan..

Sen har jag andra låtar som ger sämre minnen såklart, när dom dyker får jag en obehaglig känsla i kroppen då jag tänker på den tiden och skäms över hur man kunde vara ledsen och ägna så mycket av sin dyrbara tid till att vara ledsen för en så obetydelsefull del i sitt liv.. Men detta är ju bra låtar så nu lyssnar jag på låtarna och får bra minnen :)
Three doors down - so far down eller Ana's song - Silverchair

I will survive - Gloria Taylor får mig att minnas då vi åkte på träningsläger till Tyskland då jag var ca 12 år tror jag.. Sjöng och dansade på den långa tågresan dit.. Minns precis allt.. Dock kommer den här låten på många fester nu eller ja vissa i alla fall så den här låten ger typ flera minnen :S

Ja listan kan bli väldigt lång!! Men mer orkar jag inte skriva för ögonlocken börjar bli tunga sen ska jag ju orka upp imorgon bitti och träna om det nu inte regnar som vanligt!! Jag är less på regnet!! Jag och Mårten var optimistiska igår, vi åkte till grusbanan för att träna med det låg pölar med vatten så he gick it.. Men tränade iaf idag med han och Mattias! Har inte spelat alls mycke nu på sista tiden och det märks :S

Nä nu ska jag sliiiita mig härifrån! Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Päron!

Haha jag kommenterar appropå rix fm.... Helt sjukt så otroligt dryg kanal det är förutom vardagar mellan 0600-1000 :D när jag jobbar så är det rix i högtalarna och i onsdags så räknade jag hur många gånger de spelade Jason Mraz i´m yours på 9 timmar.... 12 ggr............. 12...... låten är bra men snälla det finns ju gränser! :S jag kan gissa att rockstar ligger på topp 3 där nu också. :P

2008-06-28 @ 13:24:47
Postat av: hanna

haha!! ;) jaa men de är ju så! dom nöter ut låtarna!

2008-06-29 @ 17:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0