Trubbel

Jag är riktigt illa ute.. Tydligen har det kommit en ny regel i augusti 2008 på att jag måste ha läst matte C för att få spela tennis och ha ett scholarship i USA.. Jag läste aldrig matte C på gymnasiet för att jag valde Histiora A istället eftersom det ansågs vara viktigare eftersom det ska bli ett kärnämne. Självklart hade jag läst matte C om jag hade vetat att jag verkligen behövde det. För att få spela tennis för ett universitet måste man vara cleared på NCAA clearinghouse och jag är inte det, jag är nekad för tillfället så vi håller på att överklaga det beslutet.. Vi hade en dag på oss att fixa brev från ådalsskolan ett brev som jag själv skrivit och ett brev från mina föräldrar samt från Ball state University. + att dom skulle vara översatta och klara. Det blev problem med tidsskillnaden så jag har nästan inte sovit på ett dygn känns det som. Ådalsskolan skickade dessutom FEL saker som inte skulle hjälpa oss alls, så jag ringde igen och till alla möjliga.. Men NU äntligen är alla brev klara och vi ska lämna in dom till NCAA.. Så beslutet om jag får spela eller inte kommer förhoppningsvis på fredag eller nästa vecka.. Men om jag blir nekad så har jag inget scholarship, jag får inte spela tennis, inte tävla, inte träna osv.. Och jag måste betala för mina studier vilket är typ 100 000 per termin eller något. Känns hyffsat omöjligt i nuläget.. Men jag har liksom skrivit under kontrakt och shit innan jag åkte till usa på att jag fått ett scholarship för 1 år, men nu kan dom tydligen bryta det. Dessutom skrev jag på detta brev innan regeln började gälla! Så det är lite konstigt också. Hur kan man göra så här undrar jag? Hur kan skolan skicka mig till usa även fast jag inte är cleared?? Det här är sjukt irriterande. Jag började liksom i Kramfors på tennisgymnasium för att ha möjlighet i framtiden att få ett scholarship och börja skola+tennis i USA, tränarna i Kramfors sa att det var en bra förberedelse för detta att gå skola + träna i Kramfors..

Så TESS och ALLE läst Matte C!!!!!!!!!  + ni andra som funderar på detta.. Det konstiga är att jag får gå skolan men jag får inte spela tennis.. ? pga matte..borde ju va tvärtom tycker man.

Det är jobbigt att gå och vänta så här men vad ska man göra?
Men jag är grymt tacksam för alla som har hjälpt mig! Min coach har dumpat allt sitt arbete för att hjälpa mig, andra coacher har också hjälp och jag vet inte hur jag ska tacka Catrine speciellt! Och mina föräldrar som alltid försöker göra allt de kan och tjejerna i laget som stöttar mig :) De hade lämnat en lapp i mitt rum:
Hi Hanna!
The team came to say hi and wanted to see if you need anything, please let us know.. We hope that everything is going well. We missed you today at practice and hope everything gets better. Please call any of us if you need anything.

Tyckte jag var gulligt av dem :)

Nu finns det äntligen ingenting JAG kan göra..jag är typ heltslutkörd efter dessa dagar..

Imorrn är det premiär match på football och det ska bli grymt att se! Så det ser jag fram emot..
Annars är det bara gå och vänta................................... Håll tummarna för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0