vart är världen på väg?

Jag tycker det är så hemskt allt det man läser i tidningarna, varje gång jag öppnar ett internet fönster kommer aftonbladet upp med nya mord och nya pedofiler. Något som har berört mig mycket på senaste tiden är, tragedin i arboga..Jag förstår inte människan som har slagit ihjäl två hur söta barn som helst och nästan slagit ihjäl mamman med en HAMMARE? en hammare gör allt så mycket brutalare..Hur sjuk är man inte då? För att sedan ta med sig denna hammare genom säkerhetskontrollerna innan man ska på ett flyg? Jag är liksom rädd då jag ska gå igenom om jag har något bälte som kanske ska tjuta, helvete vad det då måste ha tjutit då kvinnan kommer med en hammare.. Sen Engla fallet, varför skulle han ta livet ifrån Engla, ett litet oskyldigt barn? Jag kan inte förstå sorgen för dessa människor som förlorar sina barn på detta sätt, hur går man vidare? Jag börjar bli rädd att förlora någon, tänk att en person bara försvinner så där helt plötsligt ur ens liv och man vet att man aldrig mer kommer se den personen. Ingen i min omgivning har dött, eller min farfar men då var jag så liten att jag inte förstod vad som hade hänt nästan. Sen iof, mina kära kaniner som jag grät läänge för.. Jag minns hatet jag kände för den här hunden som tog en av mina kaniner, tänk då vad Englas mamma ska känna för den här himla Anders.. Måste vara obeskrivligt. Men de som jag också har tänkt på..Tänk att vara Anders mamma, det kan inte vara kul, då måste ju ändå tanken komma, vad har jag gjort för fel? Vad ska man säga.. Världen är allt grym ibland, eller rätt ofta. Men hur kommer det sig då att vissa har den oturen att bli mördad? Många fråger som man aldrig kommer förstå känner jag. Bäst att inte grubbla på dom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0