USA

Nu är jag tillbaka i Sverige, Piteå igen! Efter en väldigt minnesvärd resa! Sist jag skrev här i bloggen har vi haft totalt fullt upp.. Jag har nog inte hunnit smälta allt som vi har hunnit med ännu.. Saker som jag verkligen ville här i livet fick jag se, uppleva :)

Första dagarna från 17-24 mars befann vi oss i Fort Myers, då var det tänkt till att ta det lugnt men sol och bad..

Vårat hotell

Vi på Fort Myers Beach

Och så blev det förutom två dagar då det regnade, men då var vi och shoppade för fullt! billigt billigt! Sen den 25e åkte vi på en båtkryssning till Key West, det var en jätte fin ö, mysig.. men vi åkte ju hem samma dag så man hann inte så mycket, sen båt resan hem var väl ja inte så himla kul! Hälften av folket i båten låg och spydde, jag klarade mig men det rörde om i magen kan jag säga, jag satt och höll för öronen då folk spydde..usch:/ Jag och pappa klarade oss. Men mamma och Marcus mådde mindre bra.


Marcus och Jag uti båten.


Key west
Däremot dagen efter blev en RIKTIG höjdpunkt :) Vi hade en hyrbil hela resan, man tar sig ju inte utan en bil i USA, allt är som uppbyggt efter det. Men då körde vi iaf till Miami, omg vilken trafik det var där.. 6 filer och vägarna gick kors och tvärs men vi hittade till Key Biscayne där Sony Eriksson Open spelades! En stor WTA och ATP tennis tävling.



Jag var dock lite besviken på vägen dit för dom spelarna som jag verkligen ville se skulle inte spela den dagen utan nästa, men då kunde vi inte åka dit. Meeen.. Det börjar med att jag får se Nadal träna, seen Roddick och Blake.. och Venus Williams, Ferrero, Davenport, Justine Henin, Schnyder, Jankovic, Djokovic och den jag mest ville se.. Världens största idrottsman 2 år irad, Roger Federer :) Folk var ju som galna då federer visade sig, helt sjukt..Vakterna fick ploga bort folk då dom skulle förbi..Han hade väl ca 5 vakter runt om sig. Tyckte synd om snubben, inte kan de va så kul alltid.. Menmen, Sen såg vi Gustavo Kuertens sista match på touren. + Jonas Björkmans dåliga insats i tävlingen, och killen som slog Djokovic Kevin Andersson, lång kille de.. Sen såg vi ett antal tjejmatcher också:)


Justina Henin, Novak Djokovic, Roger Federer, Rafael Nadal och Federer :)


Center Courten.


Jag, I love winning..Who doesn´t? ;);)

Dagen efter åkte vi till Tampa där vi skulle sova tre nätter.. Befann oss för det mesta på den tätbefolkade Clearwater beach :) På kvällen gick vi runt och kollade på massa street shower som de hade.. Gud så bra vissa var.. MEN så på en vi såg..Då var de tre killar som dansade brake dance typ.. Sen helt plötsligt drog dom in mig i ringen! jag fick panik,. Dom tog upp fem från publiken och vi skulle ligga på alla fyra så skulle dom typ hoppa över alla oss.. så de va inte så farligt, men jag trodde man skulle dansa eller nått! för de hade några som dom tog upp ur publiken innan gjort! pjuh, men himla amerikaner, dom är ju inte blyga alla vill ju in i ringen där! alla utom jag och min familj typ.. haha :P typiskt.


Tampa, Clearwater Beach

Sen efter Tampa åkte vi till Orlando! Gud vilken shopping det fanns där, hade kunnat gå där flera dagar, timmar, veckor.. haha.. Men fick väl max 3 timmar sammanlagt! tror ni jag kutade runt där eller? JA.. Och mycket hittade jag kan jag säga.. Vi var på Florida Mall, som ska va de största shopping centret i Florida tror jag och på Premium Outlet. Jag hade velat ha mer tid för shopping!! fast det var nog tur att jag inte hade det för då hade jag blive riktigt pank! Köpte ju faktiskt nog mycket :)

Sen hann vi besöka 6 olika parker!

Sea World - Tyckte jag var den bästa, där fanns det massa olika djur men även attraktioner och sånt. Men de bästa var Delfin showen och späckhuggar showerna! Helt sjukt bra dom var!
image97
Jag lyckades få ett bra kort på delfinerna i alla fall :)

image98
Dom coola späckhuggarna, Shamu´s

Aquatica - Det var ett stort vattenland, där dom hade massa vatten rutschbanor och så hade dom även gjort en stor konstgjord strand ;P
image99 image100


Epcot - Det var en av Disney Worlds parker, vi började åka i en stor boll som såg ut som globen typ, då åkte man i en grej genom tiden, hur det utvecklades, från grottmänniskor till nutid och sen hur framtiden kanske kommer se ut. Sen fanns de massa andra framtidsgrejer.. Och så gick vi igenom massa olika länder, då hade dom gjort så att de skulle kännas som man var i Kina till exempel, sen fanns de även Japan, Mexico, Marocco, Tyskland, Norge osv. Sen såg vi även en 3-D film, gud så läskigt! Men skit coolt! jag förstår mig inte på det där alltså.. Det kom massa små möss = pappa har möss fobi, sen kom det en stor fet orm = Mamma har världens orm fobi! haha så de va kul :)


Magic Kingdom - Disney World, men det var de sämsta, det var så grymt mycket folk! Man kunde inte göra nått..Köerna var på 90 minuter och de orkar man ju inte.. Mycket bättre då vi var där i 9an med franska gruppen :) Dom hade även Space Mountain! minns ni den? vi skulle åka den, men kön var 90 min så det pallade vi inte! :/


Universal Studios - Där har många olika filmer spelats in, såg Shrek 4-D, haha de va också skit bra, de känns så verkligt och själklart blir man rädd fast man vet att det inte kommer nått mot en?! Sen åkte vi nån berg och dalbana, .. Var med i någon film grej..Såg Blues Brothers, såg fear factor live, såg nån djur show..

image104

image105
Islands of Adventures - Det var mest en park med massa olika attraktioner, och självklart skitlång kö till alla.. jobbigt jobbigt..Men nått som vi åkte som var riktigt coolt de var en berg och dalbana eller nått? som man hade sånna 3-D glasögon..Det var spiderman och så åkte man, grejer kom mot en, man åkte ner för skyskrapor och det såg så verkligt ut:P och kändes även, fick vatten på sig och värme då det brann osv, svårt att förklara men! :) Mamma blundade heeela åkturen..haha.. kass:P

Sen åkte vi hem..Nu sitter jag här och är grymt trött borde sova eftersom jag inte sovit mycket alls senaste dygnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0